GODZINY LEKCYJNE

07:10 - 07:55
08:00 - 08:45
08:00 - 09:35
09:40 - 10:25
10:35 - 11:20
11:25 - 12:10
12:25 - 13:10
13:15 - 14:00
14:05 - 14:50
14:55 - 15:40
15:45 - 16:30
16:35 - 17:20
17:25 - 18:10

Przetłumacz stronę


Reklama

optiserw

Szkoła bez Przemocy

Sześciolatku witaj w szkole

CERTYFIKAT

Statystyki reklamowe

WF Z KLASĄ

WF Z KLASĄ

KLUB WOLONTARIATU

NAJLEPSZA SZKOŁA

ZAKUP KONTROLOWANY

matematyk roku

Znamy już wyniki – Matematyk Roku.

23 maja 2014 roku odbył się finał pierwszego szkolnego konkursu „Matematyk Roku”. Uczniowie walczyli w trzech etapach rozłożonych w czasie trwania całego roku szkolnego o tytuł najlepszego matematyka.

Oto wyniki w każdej kategorii:

Klasy pierwsze

miejsce 1 – Ola Wideł (klasa IC)

miejsce 2 – Przemysław Świder (klasa IA)

miejsce 3 – Iwona Kumor (klasa IC)

 

Klasy drugie

miejsce 1 – Aleksandra Mazur (klasa IIB)

miejsce 2 – Grzegorz Olesiak (klasa II D)

miejsce 3 – Kinga Żmuda (klasa II C)

 

Klasy trzecie

miejsce 1 – Kamil Groń (klasa III C)

miejsce 2 – Dominika Czaja (klasa III D)

miejsce 3 – Justyna Kumor (klasa III A)

Gratulujemy.

Uroczyste rozdanie nagród odbędzie się na apelach podsumowujących rok szkolny,  26 czerwca 2014.

Sponsorami nagród są: Rada Rodziców, Ciastkarnia „Jaś” oraz Tomasz Magiera.

A.S.

co wiem o szkocji ...

Dnia 16 czerwca miała miejsce prezentacja projektu edukacyjnego nt. „Co wiem o Szkocji”. W realizację zadań projektowych zaangażowani zostali uczniowie klasy językowej IA pod opieką Barbary Lorek oraz Joanny Oratowskiej. Na publiczną prezentację projektu zaproszona została Dyrekcja Pan Krzysztof Groń oraz Pani Ewa Szewczyk oraz uczniowie klasy IB i 6b. Prezentacja odbyła się w trzech odsłonach:

- prezentacje multimedialne dotyczące polityki, geografii, kultury Szkocji oraz społeczności polskiej w Szkocji, po których przeprowadzono quiz wśród goszczących uczniów. Osoby, które osiągnęły najlepsze wyniki zostały nagrodzone. Sponsorem nagród było wydawnictwo Macmillan - koncert gitarowy trzech charakterystycznych szkockich utworów w wykonaniu Piotra Leśniaka, po którym zaprezentowano tradycyjne instrumenty szkockie oraz przeprowadzono warsztaty tańca szkockiego - degustacja wypieków szkockich. W realizację tego zadania włączyli się również rodzice, którym serdecznie dziękujemy za zaangażowanie. Forma prezentacji okazała się bardzo atrakcyjna, gdyż łączyła naukę z zabawą. Największą jednak popularnością cieszyły się warsztaty tańca szkockiego.

B.L.


III klasy w warszawie

W dniach 10–12 czerwca odbyła się wycieczka szkolna klas trzecich gimnazjum do Warszawy. W pierwszym dniu uczestniczyliśmy w lekcji muzealnej pt. ,,Na sarmackim dworze” w Pałacu Króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie. Następnie spacerowaliśmy po Łazienkach Królewskich wędrowaliśmy śladami bohaterów ,,Kamieni na szaniec” i oddaliśmy cześć pochowanym na cmentarzu na Powązkach. Później wyjechaliśmy na XXX Piętro Pałacu Kultury i Nauki, skąd podziwialiśmy panoramę stolicy. Drugi dzień był równie wyczerpujący jak i pierwszy. W Centrum Nauki Kopernik przeprowadziliśmy wiele doświadczeń ,byliśmy w ogrodach na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Z bliska zobaczyliśmy Stadion Narodowy i zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Zwiedzaliśmy Zamek Królewski . Ostatniego dnia udaliśmy się do Sejmu oraz Giełdy Papierów Wartościowych, gdzie niektórzy z nas wykryli w sobie zdolności maklerskie. Wycieczka nie tylko pogłębiła naszą wiedzę,  dostarczyła również  mnóstwo radości i zabawy.

spotkanie w pałacu prezydenckim

We wtorek 10 czerwca 2014 r. w Pałacu Prezydenckim odbyło się spotkanie podsumowujące obchody Miesiąca Wiedzy na temat autyzmu, nad którymi Honorowy Patronat objęła Anna Komorowska, małżonka Prezydenta RP.  W spotkaniu, w którym  udział wzięli przedstawiciele organizacji pozarządowych działających na rzecz osób z autyzmem uczestniczyła też, wraz z przedstawicielami Fundacji MADA , nauczycielka Zespołu Szkół w Chełmcu Dagmara Salamon. - Najważniejsze jest uświadomienie społeczeństwu, czym jest autyzm, jaka jest skala problemu i z jakimi problemami borykają się osoby dotknięte autyzmem i ich bliscy – podkreślała Pierwsza Dama w swoim wystąpieniu.  – Ważne, aby ta wiedza nie dotyczyła tylko dużych miejscowości, ale przekraczała granice miejscowości mniejszych i zupełnie malutkich – dodała. Podczas spotkania przedstawiciele organizacji pozarządowych prezentowali dokumentację swojej dodatkowej aktywności w ramach obchodów Miesiąca Wiedzy na temat. Autyzmu, a także swoje osiągnięcia i doświadczenia w pracy na rzecz tej grupy społecznej. Uczestnicy spotkania debatowali również nad dobrymi praktykami wobec osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz nad możliwościami poprawy ich nadal trudnej sytuacji. Idea autyzmu uruchomiła niesłychane pokłady ludzkiej energii, aktywności – powiedział w swoim wystąpieniu prof. Tomasz Wolańczyk, konsultant krajowy w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży. Podkreślił jednocześnie, iż choć w temacie autyzmu dokonano wielu niesamowitych rzeczy, głównie udało się to zrobić siłami organizacji pozarządowych.  Zwrócił również uwagę, iż obszarem, który wymaga największej pracy i głębokiej analizy jest sytuacja dorosłych z autyzmem. – Środowisko lekarzy i osób dorosłych nie do końca ma świadomość, że osoby z autyzmem dorastają i można być nawet pięćdziesięcioletnim autystą – mówił pan profesor i dodał, że drugim wyzwaniem jest wprowadzenie standardów terapii. Podczas spotkania głos zabrała również Pani Katarzyna Hall, przewodnicząca Parlamentarnej Grupy ds. Autyzmu, która przedstawiła bariery w podejmowaniu działań na  rzecz osób z autyzmem i zakładane kierunki zmian w przepisach.

Wizyta na durbaszce

W dniach od 2-3 oraz 4-5 czerwca odbyła się wycieczka szkolna do obozu wojskowego „Pod Durbaszką”,  w której wzięli udział uczniowie klas drugich gimnazjum. Droga prowadząca do ośrodka w którym mieszkała młodzież wraz opiekunami była bardzo długa i wyboista, ale trud nie poszedł na marne, bo na miejscu  każdy podziwiał piękne widoki  naszych wspaniałych gór. Uczniowie będący na wycieczce robili wiele ciekawych rzeczy: m.in. rzucali granatami, ćwiczyli musztrę, strzelali  z wiatrówki i laserowego pistoletu, uczyli się udzielania pierwszej pomocy oraz korzystania z kompasu.  

T.G.

Wygenerowano w sekund: 0.03
611,975 unikalnych wizyt